neděle 13. března 2016

Geneve, Ženeva, Genf

Ve čtvrtek nemá sněžit, ani pršet! Taková situace se nemusí dlouho opakovat, blesklo mně hlavou poté, co jsem viděla předpověď počasí.
A tak jsem si ráno koupila lístek a po škole rovnou vyrazila.




Ženeva mě přivítala nic moc počasím. Sice neprší, ale je zataženo, téměř žádné denní světlo, které potřebuji jako fotograf amatér. Vystupuji na krásném moderním nádraží. Přemýšlím, zda nezajít někam na kávu, kterou po škole tak nutně potřebuji. Nakonec se rozhoduji, že si ji dám až ve městě.
A někde koupím i makronky, které si vychutnám u vodotrysku - Jet d'eau. Cestou se zastavuji i v knihkupectví a dívám se po nějaké knížce - taková malá zahraniční tradice. Bohužel mají vše ve francouzštině (kdo by to čekal, že? :D), a tak odcházím s nepořízenou do víru města.


Vydávám se směr k vodotrysku - na druhý břeh. Cestou mě trochu štvou semafory - jsou na každých pár metrech. Na mostě si fotím pár fotek a pomalu vstupuji do nákupní třídy. Najdete tu opravdu vše - od luxusních značek po klasické obchody jako je CA HM nebo New Yorker. Doporučuji vám navštívit obchodní domy Manor, či Globus, do kterých jsem se naprosto zamilovala. Na několikati patrech tam seženete úplně vše - od luxusnějších potravin po papírnictví, či oblečení. A to nejlepší? V téměř každém Globusu mají mé nejoblíbenější makronky Ladurée.



A pak je objevuji - naprosto lahodně vypadající makronky! Beru si od každého kousku jednu a pokračuji dál. Nezůstávám tu ale na kávě - pokračuji dál a doufám, že nějakou kavárničku objevím.


Po další půlhodině hledání se smiřuji, že Ženeva asi nemá kávárnu, kterou hledám a dávám si cappuccino v jednom bistru, kde vidím, že mají Cimbali presovač. :D Co jsem si totiž všimla, tak ve Švýcarsku dělávají často cappuccina v poloautomatech a za to jim 4,5 franků prostě nedám. S kelímkem v ruce pokračuji k jezeru.



Sedám si na lavičku a zakusuji se do své první makronky. Bože ty jsou vynikající. A ta vanilková! Bohužel s poslední makronkou začínají padat první kapky. Zvedám se. Jdu směrem ke katedrále. Déšť sílí. V půlce cesty to otáčím a jdu místo toho do obchodů. A pak už jenom utíkám na vlak. Cestou si dávám horkou čokoládu na zahrátí, protože jsem naprosto promokla. Vozit si s sebou deštník jsem se totiž ve svých 21 letech stále nenaučila.



Závěrečné hodnocení:
Ženeva je naprosto ideální na nákupy. A na nějaký ten dortíček. Jinak tu moc toho není k vidění. Navíc dle mého názoru všechno tu rozbíjí všudypřítomné tramvaje (pro Brňáky šaliny - abych zase nedostala :) a auta. Radši jsem přestala doma počítat kolik fotek mně zkazily záběr auta. Za mě ovšem vyhrává Lausanne, která toho dokáže nabídnout více.


P.S. Co jsem si všimla až doma po nainstalování aplikace do mobilu Foursquare - pokud je mezi nejlepšími 5 hodnocenými kávárnami Starbucks, tak je to špatně. A Starbucks tam bylo docela dost. Jenže já jsem chudý student. A 10 franků za kávu prostě nedám. Není prostě dvakrát tak lepší. Takže příště se musím na výlet lépe připravit.


2 komentáře:

  1. Takže říkáš, že Ženeva nic moc? Mám kousek odsud kamarádku, uvažovala jsem o návštěvě. Možná to ale jen dělalo to počasí, většina měst vypadá pod závojem deště smutně. Aspoň, že makronky prozářily den! ^^
    Těším se na další cestovatelské reporty. Švýcarsko mě zatím míjelo, tak jsem moc zvědavá na dojmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svycarsko je mala zeme. Nejvetsi je Zurich se 400tis. obyvatel, coz je docela malo na me, kdyz ziji ve Vidni, ktera ma 4x tolik. Zeneva je nejvetsi ve francouzske casti, ale je mensi jak Brno. Samozrejme roli hralo i pocasi, ale i tak bych rekla, ze Zeneva se hodi tak akorat na nakupy, z turistickeho hlediska tam neni moc co k videni. A u toho si zajit na nejaky ten dortik, ci makronky, ty byly v Zeneve opravdu excelentni.
      Ja jsem bohuzel navstivila uz jen Bern - pri tom pocasi se mne moc cestovat nechtelo - temer kazdy den prselo a byla zima. Svycarsky dest navic ma docela silu. :) Navic pri tech cenach za vlak, vstupenek a nejakeho jidla... Pro me ten kurz byl financne docela na hrane, financovala jsem si to cele sama... Tak jsem radsi chodila na turnaje mych bratrancu. :)

      Vymazat