pondělí 25. července 2016

Chci získat práci v McDonaldu

Ahoj!

Dneska jsem si pro vás připravila první článek do nové rubriky, kterou jsem nazvala "Často kladené otázky." Tímto bych ráda zodpověděla vaše dotazy, které mně občas přijdou a opakují se. Na vaše dotazy ráda zodpovím, ale byla bych ráda, kdybyste respektovali mé přání a nepřidávali si mě mezi přátele na FB. Ráda bych si zachovala nějaké soukromí. Na messengeru ovšem odpovídám (pokud si zprávy všimnu :O) Pokud bych pár dní nereagovala, napište mně prosím znovu. Děkuji za pochopení :)

Láká mně práce v McDonaldu? Co udělat proto, aby místo bylo moje?


1.) Otevřu si stránky McDonaldu. www.mcdonalds.přípona - dle země, kam se hlásíte. 
Např. AT - Rakousko, DE - Německo, CH - Švýcarsko 
Návštěva pobočky je z 95% zbytečná. Uchazeče o práci vybírá pouze vedoucí pobočky, supervisor, či majitel sítě poboček. A i kdyby jste tyto osoby náhodou zastili, z 90% vás stejně odkážou na na internetové stránky. Ať jsou pravidla pro všechny stejná. 

2.) Najedu na odkaz FREIE STELLEN - volná místa 

3.) Vyberu si svoji vysněnou pozici a úvazek. 
V Rakousku jsou tři typy úvazku: 
  • geringfügie Beschäftigung
    • plat cca 400€ 
    • ideální pro matky na mateřské dovolené a studenty
    • cca 10 hodin týdně
    • z tohoto odvazku neodvádí zaměstnavatel pojištění, upřímně nevím, jak je to pro občany ČR (zda-li je potřeba toto pojištění zaplatit, nikdy jsem neřešila)
  • Teilzeit 
    • plat v Teilzeitu je hodně rozdílný - dle počtu hodin (cca 600-1000€)
    • ideální pro studenty (student smí ovšem pracovat max. 20 hodin týdně!)
    • 20-35 hodin týdně 
  • Vollzeit
    • plat cca 1150€
    • 173 hodin za měsíc 
V Rakousku se všechny pozice neučíte jako Katka ze spotu, která zapomněla na okurku. (pokud tam ovšem nebudete pracovat extrémně dlouho), ale můžete si vybrat.



Nabízené pozice jsou: 
  • uklízeč
    • ideální pro ty, kteří neumí pořádně jazyk (ani nerozumí), gramatické chyby jsou v McD na denním pořádku 
  • Service 
    • do roku 2016 se musí přestavit všechny restaurace na tzv. nový systém - tzn. jeden ťuká objednávky na kase a kasíruje, další dělá nápoje, někdo dává objednávky dohromady a pokud má pobočka Drive - 2 lidi jsou na drivu
  • kuchyně 
    • s novým systémem pekelně náročný, člověk se zde téměř nezastaví 
    • je tam celkově nejvíc teplo
  • McCafe 
    • tuto pozici mám asi nejradši, protože sama miluji kávu a navíc si můžu u toho popovídat se stálými zákazníky, kteří si pro kávu zajdou každý den
  • hosteska
    • obsluha Kiosku
    • občas docela nudný a náročný zároveň - člověk zde musí zákazníky přesvědčovat, aby si objednávku naťukali sami
  • Asistent
    • vede celý tým, aby vše klapalo jako hodinky
    • řeší případné stížnosti

4.)  Vyplním následující formulář
  • osobní údaje 
  • přiložím portrétní fotku, CV a motivační dopis
    • Na CV a fotce si dejte maximálně záležet! (na 99% vybírají podle CV a fotky)
5.) Zkontroluji si e-mail, na který by mělo přijít potvrzení 
6.) Pak už musíte jen čekat 

  • buď vám zavolají nebo napíšou e-mail
6.) Vyšlo to! Pozvali mě na pohovor. Jak se na něj připravit 

  • vezměte si nejlépe to, v čem se cítíte nejlépe (pochopitelně čisté, vyžehlené, atd.)
  • pohovor není nijak záludný, většinou se jen krátce představíte, či se zeptá na pár bodů v životopise - buďte připraveni, ať dokáže říct, proč to máte rádi atd. 
  • dále se budou ptát, ve které dny můžete pracovat a proč jste si vybrali zrovna tuto pozici, či zdali nechcete pracovat na jiné (protože ji momentálně potřebují více...)


7.) Jupí, přijali mně - čeká mně první den v práci! Co si s sebou vzít?
  • občanku, či pas 
  • Meldezettel, pokud jste přihlášeni k trvalému pobytu v Rakousku
  • E- Card kartu sociálního pojištění 
    • pokud ji nemáte, vyřídí ji za vás váš zamětnavatel 
  • platební kartu 
    • pokud nemáte rakouskou, která má číslo účtu napsaný přímo na kartě, tak si vezměte papírek s bankovním účtem, ať vám mají kam poslat výplatu :)
  • černé uzavřené boty 
    • doporučuji pracovní!
    • rozhodně nedoporučuji baleríny apod. - akorát byste si je hned zničili... Budete chodit po podlaze od oleje 
Hodně štěstí!

4 komentáře:

  1. O práci ve fastfoodu se zatím neucházím (a v němčině asi ani nikdy nebudu :-D), ale díky za zajímavé informace. Zaujalo mě to rozdělení funkcí, jak to v zákulisí funguje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako brigáda na začátek dobrý, ale vydržet tam dlouho - to chce sakra pevné nervy :)

      Vymazat
  2. Hodně poučný článek! Ačkoliv zrovna Rakousko pro mě není úplně zajímavé jako budoucí destinace, rozhodně uvítám i další články na téma práce v zahraničí, např. jak se popasovat se sociálním a zdravotním nebo se sháněním bydlení. Ale to máš asi přes školu, že? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, tak to bych neměla skoro o čem psát :) Ale můžu napsat článek, jak sehnat v Rakousku koleje, díky ta tip! Já zdravotní a sociální jsem nikdy neřešila. Tím, že pracuju 20 hodin týdně, tak mně ho platí zaměstnavatel. :)

      Vymazat