neděle 12. ledna 2014

Citrónová Boženka

Můj taťka miluje buchty. A nejraději má bábovky. U nás se bábovkám neřekne jinak než Boženka. :D Nejraději má na nich to, že suroviny do Boženek nejsou drahé a jsou celkem rychle hotové, a tak se mohou péct často. :D Dneska bych vám chtěla ukázat citrónovou Boženku, tu, co má táta nejraději.

Citrónová Boženka
Budete potřebovat:
3 vejce
2 dcl mléka
125g másla nebo Hery
100g moučkového cukru, 2 vanilkové cukry
300g polohrubé mouky, 1/2 prášku do pečiva 
šťáva a kůra z jednoho citronu 

Postup: 
Změklý tuk utřeme s moučkovým cukrem a vanilkovým cukrem do pěny, vmícháme žloutky a citronovou kůru a šťávu, přiléváme vlažné mléko střídavě s polohrubou moukou smíchanou s práškem do pečiva. Vyšleháme bílkový sníh a opatrně ho zamícháme do těsta a poté vlijeme do formy.

Pozn. Na vymazání formy vždy používám olej a kokos. :) 
Pozn.2 Bohužel, Božka zmizela dřív, než jsem stihla vyfotit vnitřek, tak snad někdy příště. ;) 

1 komentář:

  1. Zmizela? Tak to mne uklidnilo. Už jsem se bál, že mi ji někdo snědl :)

    OdpovědětVymazat