středa 12. března 2014

Brokolicová polévka s krutony

Když už jsem si koupila Apetit kuchařku polévky, proč si také nějakou neuvařit? Ani nevím proč, ale první mě napadla super-zdravá brokolicová. Vždyť ani jsem ji nikdy před tím nejedla. :D Zalistovala jsem rejstříkem, zda-li ji vůbec mám. Je tam! O sobotní večeři tak bylo postaráno. A vedle jsem rozhodně nešlápla. Jen jsem jí udělala tolik, že se musela dát i do mrazáku - takže pro příště udělat daleko menší dávku. Omylem jsem nějak přehlídla, že je pro 6 lidí, tak musela putovat i do mrazáku. :D

  
Budete potřebovat: 
Dávka pro 6 lidí!
2 plátky včerejšího chleba
sůl pepř
1 lžíce olivového oleje
900g brokolice
2 lžíce másla
1 velká cibule, nakrájená nadrobno
špetka strouhaného muškátového oříšku 
1l drůbežího nebo zeleninového vývaru 
600ml plnotučného mléka
100g kozího sýra, pokrájené včetně kůrky 

1. Nejprve si uděláme krutony. Nakrájíme si s kůrkou nebo bez chleba (dělala jsem poprvé bez kůrky, podruhé s kůrkou - myslím, že kůrka ničemu nevadí a zabráníte tak zbytečně vělkému odpadu) na kostičky. Dáme do misky, pokapeme troškou olivového oleje, osolíme a pořádně promícháme. Vložíme na pečící papír a pečíme 10-12 min při teplotě 170-190°C.
2. Mezitím si začneme připravovat brokolici - nejprve ji očistíme, oddělíme košťály od růžiček. V hrnci rozpustíme máslo, přidáme cibuli, špetku muškátového oříšku a brokolicové košťály a vaříme zhruba pět minut. Přidáme růžičky, mléko a vývar a vaříme pod pokličkou dalších 8 minut - dokud brokolice nezměkne.
3. Brokolici rozmixujeme a vrátíme ještě chvíli na oheň. Opepříme, případně dosolíme. Podáváme posypané krutony. :) Navrch můžeme přidat kozí sýr - já si ho nakonec nedala. (těch nových věcí by na mě bylo už moc :D)






Žádné komentáře:

Okomentovat